Kettuja ja bambeja

Halusin suunnitella yhden oikein söpön lastenkankaan kokeilumielessä. Valitettavasti lastenkuoseista ei Suomessa kukaan halua maksaa suunnittelupalkkioita, joten tämäkään kuosi ei ole päätynyt tuotantoon asti. Graafisena suunnittelijana ja kuvittajana minun on vaikea ymmärtää, miksi Suomessa lastenkuosit suunnitellaan usein harrastelijavoimin parin metrin kangaspalkalla, vaikka materiaalien suhteen kankaiden ostajat ovat hyvinkin laatutietoisia. Veroja maksavana yrittäjänä en voi kuitenkaan lahjoittaa suunnittelua ilmaiseksi,  joten kuosisuunnittelu jäänee minulle jatkossakin harrastukseksi.

Kettuja ja bambeja olen käyttänyt lähinnä omissa projekteissani. Kuvissa olevat kankaat olen painattanut pienissä erissä Spoonflowerin digipainossa. Vaatekankaiksi digikankaat eivät ole oikein hyviä, koska metrihinta on korkea ja värit eivät kestä pesua kovin hyvin.

Olen joskus ajatellut teettäväni itse trikookangasta Nansolla, mutta minimipainoserät lähentelevät kilometriä eikä minulla olisi tiloja eikä kiinnostustakaan ryhtyä kangaskauppiaaksi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

